середа, 17 грудня 2014 р.

Поетичне змалювання невмирущості почуттів головних героїв та їх трагічна доля

Українська література             10 клас                      Наумова Ю.О.
СЛАЙД 1.  Тема.   Поетичне змалювання невмирущості почуттів головних героїв та їх трагічна доля
Мета: аналізувати образи Марічки та Івана, прослідкувати поетичне змалювання їхнього кохання, невмирущості їхніх почуттів та трагічної долі, навчити бачити протиставлення реалій життя внутрішньому світові душевно багатих натур; виховувати кращі людські моральні якості.
Тип уроку: урок засвоєння знань і формування на їх основі вмінь і навичок учнів.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Слово вчителя. На фоні розкішної карпатської природи, в оточенні живих стихій та чарівних істот зароджується кохання головних персонажів твору – Івана та Марічки.  Історія цього кохання становить основу повісті «Тіні забутих предків».
ІІ. Основний зміст уроку.
1.       Аналіз твору. Запитання до учнів.
1.       Розкажіть про першу зустріч Івана та Марічки. За яких обставин вона сталася і чим завершилася в той же день?
2.       Як розвивалась особистість Івана протягом твору?  Як змінювався його світогляд? Зачитайте уривки з тексту.
3.       Чи зазнав еволюції образ Марічки на сторінках твору?
4.       Що відрізняло Івана та Марічку від інших гуцулів?
5.       Складіть усно характеристику Івана та Марічки, використовуючи 1-2 слова.
6.       Чи причина того, що зустрічі Івана та Марічки проходять в основному в лісі, далеко від людських очей, - лише в тому, що родини героїв ворогують? Чи є інша причина?
7.       Навіщо, на вашу думку, автор вбиває свою героїню? Що він хотів цим сказати?
8.       Чому Іван, на вашу думку, не знайшов щастя у подружньому житті з Палагною?
9.       Охарактеризуйте Палагну.
10.   Чого прагне Іван, ідучи за Марічкою-нявкою, рятуючи її?
2.       Міжпредметні паралелі. СЛАЙД 2,3. 
1.       Слово вчителя. Повість «Тіні забутих предків» має спільні риси з трагедією В. Шекспіра «Ромео та Джульєтта».  Давайте пригадаємо коротко основний зміст трагедії і порівняємо долі закоханих.
      3. Творча робота в групах. СЛАЙД 4. 
·         Скласти фанфік до прочитаного твору на запропоновану тему.
1 група – описати життя Івана та Марічки, якби вони одружилися.
2         група – описати життя Івана й Палагни, якби Іван залишився живим.
ІІІ. Застосування знань, умінь, навичок.
1.       Складання грона «Кохання».
ІV. Підсумки уроку.
1.       Використання обладнання. Перегляд ролику «Притча про Любов і Кохання» СЛАЙД 5-9. 
У звичайній людській душі жили Любов і Кохання.
Вони були схожі, як близнюки, але вели себе чомусь по-різному. Кохання було від природи сліпим, Любов мала стопроцентний зір.
Коли Кохання впритул не помічало недоліків, Любов чудово бачила їх, беззаперечно приймаючи.
Коли Кохання гуляло під місяцем і дарувало квіти, захлинаючись у вирі щасливих емоцій, Любов терпляче чекала самотніми холодними ночами. Коли Кохання розпливалося в компліментах, Любов говорила жорстку правду, лікуючи болем.
Кохання знало безліч ніжних слів, Любов просто вміла дарувати насолоду.
Коли Кохання кричало: „Я не проживу без тебе!”. Любов, тихо помираючи, відпускала на свободу.
Коли Кохання безсило билося в істериці, вимагаючи взаємності, Любов проводила безсонні ночі біля лікарняного ліжка, переборюючи всі труднощі.
Коли Кохання, дивлячись в постаріле зів'яле лице, відвернулося, і, жаліючи себе, розтануло, як сніг, залишивши душу назавжди, Любов залишилась, вдихаючи життя в холодні посинілі губи.
- Я тут безсила, - сказала Смерть, тихо танучи слідом за Коханням.
- Чому ж так відбувається? – запитав молодший Ангел у старшого, зазираючи з цікавістю у сповнену Любов’ю душу.
- Все просто, - відповів Старий Ангел, який на своєму віку бачив мільйони звичайних людських душ.
- Все просто. Коли народилося Кохання – засяяла нова яскрава зірка, даруючи красу і радість всім навколо. Коли народилася Любов – посміхнувся Бог. А посміхається він, повірте, не так часто.

2.       Підсумкова бесіда. Проблемні питання. СЛАЙД 10. 
V. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІ. Домашнє завдання. Написати твір-роздум на тему: «Чи можливе кохання, як у Марічки та Івана, в наш час?». Повторення: оповідання Б. Грінченка. СЛАЙД 11.  

Немає коментарів:

Дописати коментар