середа, 17 грудня 2014 р.

Неозначена форма дієслова (інфінітив)

Українська мова              7 клас                                            __________________20 рік
Учитель   Ю.О. Наумова
Тема. Неозначена форма дієслова (інфінітив)
Мета: сформувати поняття в учнів про неозначену форму дієслова; удосконалювати загальнопізнавальні вміння визначати інфінітиви в реченнях; розвивати творчі вміння доцільно використовувати інфінітиви в текстах; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; виховувати любов до слова
Тип уроку: урок формування практичних умінь та навичок
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів.
·         Перевірка домашнього завдання.
 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Виконання учнями системи практичних завдань.
v  До всіх завдань додається ілюстративний матеріал-презентація (використання ІКТ)
1.       Гра «Миттєва відповідь»
Ø  Від поданих слів утворити неозначену форму дієслова. Ланцюжком. Вибуває той, хто не може назвати інфінітив.
Синій, спів, жаль, говір, плач, сирота, журба, червоний, нахил, голос, вигляд.
2.       Фразеологічна п’ятихвилинка.
Ø  Продовжити фразеологізми, до складу яких входять інфінітиви. Розтлумачити фразеологічні звороти.
1)      Бебехами… 2) Голову… 3) На голові… 4) …лиха закаблукам.   5) …зуби
Довідка: годувати, прогризти, ходити, дати, продавати.
3.       Творча робота. Робота біля дошки.
Ø  До поданих дієслів неозначеної форми дібрати антоніми. Визначити, зо означають дієслова: дію чи стан. Скласти з ними словосполучення.
Любити, будувати, хвалити, захворіти, працювати, сваритися.
4.       Вибірковий диктант.
Ø  Виписати з-поміж дієслів інфінітиви. Обґрунтувати свій вибір.
Любиш, червоніти, мастити, приїхав, нагодувала, зрубав, будуватимемо, поїсти, перефарбувала, зшити, митися, скопували, поливати, бризкати, перечитала.
ІV. Систематизація й узагальнення знань.
1.       Бесіда з учнями
·         Яка дієслівна форма називається неозначеною?
·         Як відрізнити інфінітив від інших форм дієслова?
·         Чому інфінітив є незмінною формою дієслова?


V. Підсумки уроку. Оцінювання.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VІ. Домашнє завдання. Параграф 4-5 (повторити), підготувати тестове завдання для друга за темою уроку (6 питань з варіантами відповідей)




Немає коментарів:

Дописати коментар