Українська
мова 7 клас
__________________20 рік
Учитель Ю.О. Наумова
Тема. Неозначена форма дієслова (інфінітив)
Мета: сформувати
поняття в учнів про неозначену форму дієслова; удосконалювати загальнопізнавальні
вміння визначати інфінітиви в реченнях; розвивати творчі вміння доцільно
використовувати інфінітиви в текстах; розвивати увагу, логічне мислення,
пам’ять; виховувати любов до слова
Тип уроку: урок
формування практичних умінь та навичок
ХІД
УРОКУ
І. Актуалізація
опорних знань учнів.
·
Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Виконання
учнями системи практичних завдань.
v До всіх завдань додається ілюстративний матеріал-презентація
(використання ІКТ)
1. Гра «Миттєва відповідь»
Ø Від поданих слів утворити неозначену форму дієслова. Ланцюжком. Вибуває
той, хто не може назвати інфінітив.
Синій, спів, жаль,
говір, плач, сирота, журба, червоний, нахил, голос, вигляд.
2. Фразеологічна п’ятихвилинка.
Ø Продовжити фразеологізми, до складу яких входять інфінітиви.
Розтлумачити фразеологічні звороти.
1) Бебехами… 2) Голову… 3) На голові… 4) …лиха закаблукам. 5) …зуби
Довідка:
годувати, прогризти, ходити, дати, продавати.
3. Творча робота. Робота біля дошки.
Ø До поданих дієслів неозначеної форми дібрати антоніми. Визначити, зо
означають дієслова: дію чи стан. Скласти з ними словосполучення.
Любити, будувати,
хвалити, захворіти, працювати, сваритися.
4. Вибірковий диктант.
Ø Виписати з-поміж дієслів інфінітиви. Обґрунтувати свій вибір.
Любиш, червоніти,
мастити, приїхав, нагодувала, зрубав, будуватимемо, поїсти, перефарбувала,
зшити, митися, скопували, поливати, бризкати, перечитала.
ІV. Систематизація
й узагальнення знань.
1. Бесіда з учнями
·
Яка дієслівна форма називається
неозначеною?
·
Як відрізнити інфінітив від інших
форм дієслова?
·
Чому інфінітив є незмінною формою
дієслова?
V. Підсумки
уроку. Оцінювання.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VІ. Домашнє
завдання. Параграф 4-5 (повторити), підготувати
тестове завдання для друга за темою уроку (6 питань з варіантами відповідей)
Немає коментарів:
Дописати коментар